Etykiety samoprzylepne z nadrukiem stanowią w dzisiejszych czasach najłatwiejszy i najpopularniejszy sposób na opisanie przesyłanych towarów i nie tylko. Rozwijający się e-commerce oraz fakt, że wzrasta liczba zarówno prywatnych, jak i komercyjnych wysyłek, wymagają ułatwień i praktycznych rozwiązań. Jakie nadruki pojawiają się na etykietach samoprzylepnych? Poniżej znajduje się kilka najpopularniejszych przykładów.
Etykiety do delikatnych przesyłek
Etykiety z nadrukami o treści „Ostrożnie. Szkło” lub „Ostrożnie. Nie rzucać” zapewniają najszybszy i najłatwiejszy sposób na ostrzeżenie zarówno przewoźników, jak i adresata, o tym, że wewnątrz paczki znajdują się kruche czy delikatne produkty. Dzięki nim paczki traktowane są z pietyzmem i docierają pod wskazany adres w nienaruszonym stanie. Etykiety te sprawdzą się w przypadku przesyłania szklanych naczyń czy sprzętów podatnych na zniszczenie.
Etykiety informujące o zawartości
Do najpopularniejszych etykiet ostrzegawczych tego rodzaju należą etykiety o treści „Faktura w środku”. Dzięki nim adresat już w chwili doręczenia przesyłki otrzymuje informację o tym, że potrzebna mu faktura została dołączona do przesyłki. Stosowanie etykiet tego rodzaju dobrze świadczy o wysyłających, którzy troszczą się o komfort klientów oraz ich wymagania.
Prośba o sprawdzenie zawartości
Samoprzylepne etykiety „Sprawdź zawartość w obecności przewoźnika” stanowią wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy doskonale wiedzą, że zakupy przez Internet zawsze wiążą się z jakimś ryzykiem. Sugestia, aby sprawdzić zawartość paczki przed pokwitowaniem, pozwala adresatowi zorientować się, czy produkt jest zgodny z opisem, czy zamówienie jest kompletne lub czy nie został uszkodzony w trakcie transportu. W rezultacie klienci są zachęcani do tego, aby odbierać wyłącznie przesyłki sprawdzone i zgodne z tym, za co zapłacili.
Ostrzeżenie w przypadku paczek z płynami
Samoprzylepne etykiety o treści „Ostrożnie. Płyny” informują pracowników poczty oraz kurierów o tym, że w danym opakowaniu znajduje się ciecz. Jest to informacja wpływająca na sposób przewożenia i wzmagająca ostrożność podczas załadunku poszczególnych kartonów. Etykiety te sprawdzą się w firmach sprzedających kosmetyki, napoje czy też płyny czyszczące oraz detergenty.
Ostrzeżenie przed uszkodzeniem towaru
Etykiety o treści „Otwieraj ostrożnie” naklejane na paczkach są skierowane do adresatów. Dzięki nim klienci internetowych sklepów dowiadują się, że zamówiony towar może zostać uszkodzony podczas przecinania taśmy nożykiem i mogą wybrać mniej inwazyjny sposób na rozpakowanie paczki.