Gdy będziemy dobrze zorganizowani, spędzimy na pracy mniej czasu i szybciej ją wykonamy. Na pewno warto zastanowić się nad tym jakie są podstawowe błędy w organizacji czasu i jak ich uniknąć? Poza samą organizacją czasu, na pewno warto pamiętać również o innych kwestiach, takich jak upewnienie się, że nasze stanowisko pracy jest dla nas dobre i nic nas nie rozprasza. Organizacja pracy to dla niektórych osób mało ciekawy temat, ale jeżeli dobrze go przemyślimy i wprowadzimy do naszego życia więcej organizacji, wtedy z pewnością będziemy mogli działać znacznie bardziej efektywnie. Od czego zacząć?
Jak wygląda dobrze zorganizowana praca?
Dobrze zorganizowana praca może odbywać się tylko i wyłącznie przy dobrze urządzonym biurku. Na początek pozbądź się wszystkiego, co może Cię rozpraszać. Nadmiar przedmiotów, szczególnie, jeżeli są one w dużym nieporządku, będzie denerwujący. Na pewno warto upewnić się również, że jest czysto. W zasięgu wzroku na pewno warto jest mieć kalendarz, zegar, czy też listę zadań, które musisz wykonać. Jeśli chodzi o tak zwane rozpraszacze, mogą być one również w Twoim laptopie.
Podczas pracy na pewno warto wyłączyć powiadomienia ze skrzynki mailowej czy też wiadomości z Facebooka lub innych mediów społecznościowych. Jeśli masz do wykonania niezwykle ważne zadanie, nic się nie stanie jeżeli odpowiesz na maila czy wiadomość pół godziny później niż planowałeś. Twoja produktywność wzrośnie bardzo szybko, bo nic nie będzie zabierało Twojej uwagi od tego, co jest w danym momencie dla Ciebie najważniejsze – Twojego zadania.
Jakie są błędy w organizacji czasu i jak upewnić się, że ich nie popełniamy?
Na pewno warto zacząć od tego, aby upewnić się, że mamy określone godziny pracy, nawet jeżeli pracujemy w domu. Jeżeli wiemy, że działamy od 9 do 17, wtedy nic nie powinno nas rozpraszać. Jak organizować pracę? Najlepiej każdy dzień zacząć od listy czynności, które musimy wykonać, a następnie upewnić się, że zaczniemy od tych, które są tego dnia najbardziej istotne. Kolejnym krokiem powinna być ocena ile czasu zajmie nam dana czynność. Dzięki temu będziemy mogli szybko ocenić, czy damy radę się ze wszystkim wyrobić. Warto pamiętać też o tym, że wiele czynności możesz również oddelegować innym, co powinno pozostawić Ci wystarczająco dużo czasu, aby wykonać, to, co powinieneś. Gdy w krew wjedzie Ci skuteczne organizowanie sobie czasu w pracy, dobre nawyki przeniesiesz również do domu i szybko zauważysz, że gotowanie, sprzątanie czy inne obowiązki domowe nie zajmują Ci już aż tak dużo casu jak kiedyś.