Sposoby na koncentracje zamiast kawy

0
169

Bombardowani jesteśmy informacjami. Z każdej strony. Niezależnie od tego czy jedziemy autostradą, oglądamy telewizję czy przeglądamy internet. Rozpraszają nas bilbordy, reklamy czy nawet nieporządek. Żeby się skupić, a ponadto pobudzić najchętniej sięgamy po kawę. Zwłaszcza, gdy trzeba się nauczyć do egzaminu albo powtórzyć wystąpienie przed radą nadzorczą. Jednak kawa spożywana w nadmiarze szkodzi – zwiększa ryzyko chorób serca i nerwowość. A zbyt długie i regularne picie jej uodparnia.

Czy są zatem inne sposoby na koncentrację poza tą małą czarną?

Zanim zaczniesz cokolwiek w tym kierunku robić, pomyśl o swojej diecie. Czy jest wystarczająco różnorodna, a posiłki nie są za duże? A może nie jesz regularnie? Wszystko to wpływać może na poziom Twojej koncentracji – w końcu, jesteś tym, co jesz. Wzbogać swoją dietę o świeże owoce i warzywa, a węglowodany proste, takie jak biały ryż czy biała mąka zastąp zdrowszymi odpowiednikami. Wybierz ryż brązowy oraz chleb żytni. Wprowadź do swojego jadłospisu produkty bogate w białko, a także w witaminy z grupy B, witaminę A, C i E. Ogranicz picie mocnej herbaty, zastąp nią wodą mineralną, jedz za to pełne, syte śniadania. Udowodniono, że bogaty w składniki odżywcze pierwszy posiłek dnia pozytywnie wpływa na pamięć krótkotrwałą.

Aktywność fizyczna a koncentracja

Ruszaj się. Ćwiczenia to idealny sposób, by się skoncentrować. Organizm zmęczy się fizycznie i dużo łatwiej będzie mu skupić się na czynnościach umysłowych. Ponadto aktywność fizyczna pobudza produkcję endorfin. Wykorzystać możesz także czekoladę, która ma podobny wpływ albo orzechy, które magicznie działają na nasze komórki mózgowe.

Brak koncentracji dotyka także dzieci. Sprawdzono jednak, że im częstszy kontakt z naturą, tym łatwiej jest się skupić. Wychodź więc na świeże powietrze i korzystaj z zielonych przestrzeni z Twoim miejscu zamieszkania. Dodatkowo kolor zielony uspokaja i relaksuje. Jeśli pracujesz w biurze i nie masz możliwości wyjścia, postaw na swoim biurku zielony kwiatek. On również pozwoli Ci zachować satysfakcjonujący poziom koncentracji.

Ale przede wszystkim uprzątnij biurko. Wszystkie zalegające na nich przedmioty i papiery, odwracać będą Twoją uwagę od czynności, które teraz masz wykonywać. Pozbieraj je i uporządkuj, tak by Ci nie zalegały. Możesz za to postawić na swoim biurku przedmioty, które wprowadzać Cię będą w pozytywny nastrój, jak np. zdjęcie rodzinne, czy pupila. Ponadto rób sobie w pracy przerwy, niekoniecznie na herbatę i ciastko, ale po prostu wyloguj się z poczty mailowej czy portalu społecznościowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here