Opiekun klienta – jak zacząć pracę?

Praktycznie codziennie powstają nowe stanowiska pracy, a poprzednie wymierają. Dzieje się tak ze względu na ciągłe rozwijanie się nowych technologii i zastępowanie człowieka. Jednakże pomóc w zakupie produktu może tylko drugi człowiek, a nie maszyna. W dzisiejszym artykule dowiesz się, na czym polega stanowisko opiekuna klienta. Sprawdź sam, a może znajdziesz swoje przyszłe miejsce pracy.

Kim jest opiekun klienta?

Opiekun klienta jest stanowiskiem powiązanym z obsługą klienta. Jest to stosunkowo nowe stanowisko na rynku pracy. Obowiązkiem opiekuna klienta jest poszukiwanie nowych klientów oraz budowanie relacji z obecnymi. Jednakże nie jest to praca prosta, na tym stanowisku istnieje wiele zobowiązań wobec pracodawcy. Do obowiązków opiekuna klienta należą między innymi:

  • kompleksowa obsługa klienta w zakresie sprzedaży
  • realizacja celów sprzedażowych
  • obsługa dokumentacji sprzedażowej, w tym także wystawianie faktur
  • pomoc klientom przy doborze odpowiednich towarów czy też usług do potrzeb kupującego
  • rozwiązywanie ewentualnych problemów czy też konfliktów
  • dobra prezencja i budowanie pozytywnych relacji klientów z firmą

Jest to zawód który ma określoną specyfikę. W większości przypadków jest to praca biurowa. Etat polega w większości firm na rozmowach telefonicznych. Jednak są także sytuacje gdzie jest to praca stacjonarna, w której osobiście przychodzą do nas klienci. Praca ta przede wszystkim opiera się na realizacji celów ustalonych przez przełożonych. Jeżeli będziemy spełniać wyznaczone wymagania, z pewnością możemy liczyć na dobrą ocenę naszej osoby. Gdy sytuacja będzie regularnie się powtarzać, to możliwe są także premie a w dalszym rozwoju nawet awans na wyższe stanowisko. Warto zwrócić uwagę, że jest to praca bardzo ciekawa. Z pewnością nie odczujemy tutaj rutyny, gdyż każdy klient jest inny. Codziennie mogą zdarzyć się przeróżne sytuacje. Nie możemy przewidzieć reakcji osoby po drugiej stronie, nawet jeśli codziennie opowiadamy o tych samych produktach. Warto również z uwagą słuchać naszych rozmówców. W większości przypadków jako opiekun klienta jesteśmy ciągle związani ze stałą grupą gości przedsiębiorstwa. Będzie to bardzo dobrze wyglądało, jeśli będziemy zapamiętywać to, co powiedział nam dany klient i wykorzystamy to w późniejszych rozmowach. Tego typu małe działania mogą wydawać się nieistotne, jednak kreują one naszą opinie wśród klientów oraz przełożonych. Dlatego też praca ta wymaga pewnych umiejętności i dobrego podejścia do klienta.

Jakie wykształcenie potrzebne jest do pracy jako opiekun klienta?

Nie istnieje sprecyzowane wykształcenie, które jest niezbędne w pracy jako opiekun klienta. Możesz skończyć dowolne studia i zrobić karierę na tym stanowisku. Jeżeli jesteś osobą towarzyską, nie boisz się kontaktu z ludźmi to praca opiekuna klienta może być dla ciebie idealną propozycją. Istotne w pracy jako opiekun klienta jest posiadanie umiejętności pracy pod presją czasu oraz umieć zachować zimną krew podczas sytuacji stresowych. Również ważne jest utrzymywanie dobrych kontaktów, wysoka kultura osobista i dobra prezencja. Opiekun klienta to osoba, która musi wykazać się obszerną wiedzą na temat branży w której pracuje i sprzedaje określone produkty. Ważne jest, aby znać ofertę firmy. Jeżeli tak nie będzie, może być to odebrane jako postawę bardzo nieprofesjonalną. Jeśli zastanawiasz się nad pracą jako opiekun klienta, to należy sprawdzić, czy przedstawione umiejętności dotyczą naszej osoby. Jest to zawód dość specyficzny i nie dla każdego, ale jeśli uwielbiasz rozmawiać z klientami i nie boisz się wyzwań, z pewnością jest to pomysł na twoją karierę zawodową. Jeżeli nie lubimy obsługiwać innych, nie mamy przekonania do sprzedaży, wówczas to nie jest fach dla nas i warto przemyśleć inne opcje zatrudnienia. Złym jest zmuszanie się do stanowiska, w którym nie czujemy się dobrze. Nie warto wykonywać zawodu, który nie jest dla nas interesujący. 

Gdzie znajdziemy pracę jako opiekun klienta?

Pracę jako opiekun klienta możemy w dzisiejszych czasach bardzo szybko znaleźć. W internecie znajdziemy wiele portali ogłoszeniowych, które publikują oferty o pracę. Wystarczy odrobinę cierpliwości oraz dobrze wykonane CV. Aby dobrze przedstawić się podczas rekrutacji, warto wypisać doświadczenie zawodowe, wykształcenie oraz umiejętności pożądane i potrzebne w pracy jako opiekun klienta. Dodatkowo CV powinno być proste, przejrzyste bez zbędnych wzorów czy elementów. To pomoże rekruterowi szybko zauważyć twoje atuty. Pracę jako opiekun klienta możesz znaleźć między innymi tutaj: https://www.gowork.pl/praca/opiekun-klienta;st/warszawa;l. Przeglądając strony i portale warto zwrócić uwagę na obowiązki i wymagania, które są oczekiwane od kandydata. W zawodach takich jak opiekun klienta, gdzie nie mamy określonego odgórnie wykształcenia czy kursów w zależności od ogłoszenia te dwa aspekty mogą być różne. W każdej firmie będą od ciebie wymagać zupełnie innych rzeczy. Jest to ważne, gdyż przez to mogą nam umknąć ciekawe i dostosowane do naszych oczekiwań miejsca pracy.

Redakcja dobry-polecam.pl